Doporučení pro práci s tabulkami Tabulky ke čtení jsou určeny pro nácvik technické stránky čtení, která je předpokladem rychlého a správného čtení s porozuměním. Na lichých stránkách jsou slova ve sloupcích. Dítě je čte ve sloupcích i řádcích, vyhledává slova podle daného čísla (přečti slovo ve 2. sloupci na 10. řádku), čte je napřeskáčku a podobně. Na sudých stranách jsou slova v řádcích a spojení slov. Doba, po kterou dítě čte, je individuální. V průměru lze doporučit 5-10 minut. Je lepší číst kratší dobu dvakrát i více krát za den. Práci s tabulkami neprodlužujeme. Dítě čte pod dohledem 5 minut, na následující stránku postupuje až po zvládnutí stránky procvičované. Na každé stránce jsou dva úkoly zaměřené na porozumění, procvičení obtížnějších jevů při čtení (rozlišování písmen, čtení dlouhých slov), cvičení paměti a rozvíjení stylistických dovedností. Provádíme je po přečtení stránky. Kde mají děti vyhledávat slova podle daného znaku, nemusejí je znovu všechna číst. Cílem je cvičení zrakového vnímání, rychlé postřehování určitého prvku (např. str. 3). Při hledání slov, která se liší jedním písmenem, se orientují nejen zrakem, ale i výslovností a sluchem. Proto je nutná zřetelná artikulace (např. str. 14). Není-Ii dítě schopno úkol vyřešit, pomáháme otázkami, vysvětlením, povídáním. Nezesměšňujeme je. Správné odpovědi u některých úkolů nelze přesně určit, je zde dán prostor fantazii dítěte. Cílem je opakované čtení slov s porozuměním (např. cvič. 30, 10. řádek: lze zapálit i zaházet ohýnek, uhánět na kolotoč ... ).